Logo
Domů > Nápověda

Pro občany mající zájem platit služby

Nemůžete najít službu, kterou chcete zaplatit?

Pokud je služba na Portálu, najdete ji pod odkazem „Chci zaplatit“. Nejprve najděte obec/město, v němž je služba poskytována (nejčastěji místo Vašeho trvalého bydliště), po vyhledání se Vám zobrazí seznam Organizací poskytujících služby, a následně se vypíše seznam služeb, které lze prostřednictvím Portálu hradit.

Pokud danou službu na Portálu nenajdete, není možné jeho prostřednictvím za ni zaplatit. Kontaktujte svou obec/spolek a požádejte jej, aby se na Portálu zaregistroval a umožnil Vám bezpečně a pohodlně platit.

Platba se mi vrátila na můj účet, proč se tak stalo?

Může se stát, že Vaše platba se vrátí na Váš bankovní účet. Důvodem je to, že organizace, které jste svou platbu zaslali, nebyla schopná ji správně přiřadit konkrétní osobě, nebo nebyly správně vyplněny jiné nezbytné údaje. V takovém případě svou platbu prosím zopakujte, a pečlivě si zkontrolujte všechny vyplněné údaje, zda jsou bez překlepů a odpovídají kolonkám, které organizace pro správné zařazení platby potřebuje. 

Proč se dobré se registrovat?

Provádět platby prostřednictvím Portálu jde i bez registrace. Registrace však zvýší Váš komfort – například si můžete předvolit obce, ve kterých jsou poskytovány služby, za které platíte, nebo budete mít přehled o provedených platbách.

Pro organizace nabízející služby

Jak postupovat, když Partner nedokáže příchozí platbu přiřadit konkrétní osobě?

V případě, že Partner není schopen příchozí platbu na svůj účet přiřadit konkrétnímu občanovi, anebo příchozí platba postrádá jiné zásadní údaje pro její identifikaci a zařazení, kontaktuje neprodleně Provozovatele a zašle mu veškeré relevantní údaje spojené s touto příchozí platbou. Pracovníci Provozovatele následně dohledají informace o platbě v systému Portálu, a pokusí se Partnerovi poskytnout údaje umožňující správnou identifikaci platby. 

Jak se zaregistrovat jako organizace (škola, městský úřad,...) na platebním portálu?

Následujte přiložený manuál v pdf

Musí smlouvu vždy podepsat výhradně statutární orgán Partnera, nebo je možné zastoupení jinou osobou?

Za organizaci jedná její statutární orgán, s ohledem na § 166 odst. 1 Občanského zákoníku (Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci; přitom rozhoduje stav, jak se jeví veřejnosti.) je možné akceptovat i případy, kdy se jedná o zaměstnance, který má danou věc evidentně v působnosti z titulu své funkce, případně má daná osoba pro daný úkon vystavenou plnou moc, kterou Provozovateli doloží.

Jakým způsobem jsou u nabízených produktů zohledněny sazby DPH?

V systému výpočtů cen produktů nejsou zahrnuty daňové otázky. Problematika DPH je řešena ze strany Partnerů, kteří vkládají své produkty na Portál. Provozovatel neodpovídá za správnost uplatňované sazby DPH. Systém pro Klienta zobrazuje celkovou částku, kterou má uhradit, následné rozčlenění přijaté platby z daňového hlediska musí provést pracovníci Partnera odpovědní za danou agendu. Pokud je z povahy platby zřejmé, že ji budou hradit osoby, pro které je DPH a další daňové otázky relevantní, Provozovatel doporučuje Partnerům začlenit informace o DPH do popisu u konkrétního produktu.

Jak mám postupovat, když potřebuji změnit číslo bankovního účtu pro příchozí platby?

Kontaktujte se svým požadavkem operátora, ten připraví odpovídající dodatek ke smlouvě a změnu s vámi vyřídí.

Propagace

Logo
Stáhnout v PNG